Koekblikken bedrukken als krachtig marketinginstrument

Koekblikken bedrukken als krachtig marketinginstrument

Verkoop je je eigen koekjes en ben je op zoek naar een mooie en aantrekkelijke verpakking? Wil je een koekblik inzetten als geschenk of giveaway? De mogelijkheden van koekblikken/koektrommels zijn eindeloos. Dit komt door de vele mogelijkheden waarop je koekblikken bedrukken kan en de vele vormen en maten. Al met al zijn bedrukte koekblikken een enorm krachtig marketinginstrument. We leggen je uit waarom.

Koekblik als versterking van jouw merk

Je wilt op een leuke manier jouw merk onder ogen van (potentiële) klanten brengen, bijvoorbeeld op beurzen of open dagen, of je product een aantrekkelijke en memorabele verpakking geven? Dat kan perfect met een gepersonaliseerd koekblik. Je kunt een koekblik bijvoorbeeld de stijl van het bedrijf geven, zo is het een mooie en aantrekkelijke versterking van het merk. Een mooi koekblik zal immers niet snel vergeten worden.

Voorbeelden

In het verleden hebben we samengewerkt met verschillende bedrijven die een koekblik wilden ter versterking van hun merk. Hierbij kwamen hele gave blikken tot stand. Om de mogelijkheden visueel te krijgen geven we je een paar voorbeelden. Retro Koekblikken voor BrandDeliKoekblik voor BrandDeli Mediabedrijf BrandDeli, partner van o.a. 24 kitchen, BBC First, Comedy Central, Discovery en meer, wilden een rond koekblik laten maken voor de bekende koekjes van een van zijn werknemers. Ze hebben gekozen voor een rond koekblik en deze laten bedrukken met een full-colour en all-over bedrukking. Ze hebben het ontwerp hiervoor zelf aangeleverd, het is het gezicht van de medewerker met een retro stijl. Het is een opvallend koekblik en het eindresultaat zag er geweldig uit. (zie afbeelding) Stroopwafelblikken voor CineKidStroopwafelblik Cinekid Cinekid, 's werelds grootste kindermediafestival ter wereld, werkte met ons samen om het perfecte relatiegeschenk te krijgen om weg te geven aan (internationale) festivalgasten en -relaties. Ze kozen voor een stroopwafelblik met daarin een heerlijk pakje stroopwafels. Het ontwerp is gemaakt zodat het feilloos aansluit bij hun doelgroep, het label heeft een mooi en jeugdige uitstraling gekregen en op het deksel is het logo van Cinekid gedrukt op een gele achtergrond. Koekblikken met bedrukking voor LangerhuizeKoekblik Langerhuize Langerhuize, een bedrijf dat maaltijden levert aan diverse afnemers, bestelde koekblikken met een dekselbedrukking, full colour en all-over. De bedrukking is erg strak en ziet er heel goed uit. Ze kozen ervoor om niet hun logo op het deksel te zetten, maar juist alleen de naam van hun bedrijf. De koekblikken vulden ze zelf, al kunnen we de blikken ook altijd voor een klant vullen. Zien wat voor blikken we nog meer in het verleden gemaakt hebben, neem een kijkje op onze inspiratiepagina.

Een lange bewaartijd – kracht van een blik

Bij beurzen en open dagen zie je altijd giveaways, vaak zijn dit kleine producten met een bedrukte verpakking. Bij deze giveaways vinden we alleen 1 probleem; die verpakkingen of producten gaan vaak niet enorm lang mee of worden snel weggegooid. Dit wil je natuurlijk niet als je geld uitgeeft aan een promotioneel product. Er is echter een promotioneel product dat dit probleem niet heeft: Een blik. Een blik, hieronder vallen koekblikken natuurlijk ook, gaat jarenlang mee. Koekblikken eindigen vaak in de koffiekamer van een bedrijf of ergens in iemand zijn/haar keuken. Hier komen ze elke pauze weer tevoorschijn en zo komt ook jouw gepersonaliseerde blik jarenlang onder de aandacht van potentiële klanten. De lange bewaarwaarde van een blik maakt een blik tot een krachtig marketinginstrument.

Personalisatiemogelijkheden van koekblik

Koekblikken zijn een sterk marketinginstrument mede vanwege de personalisatiemogelijkheden. Je kunt een blik op verschillende manieren laten aanpassen zodat hij bijvoorbeeld perfect aansluit bij de huisstijl van het bedrijf. Koekblikken zijn op de volgende manieren te bewerken: Private label Bij veel koekblikken heb je de mogelijkheid om een label om de romp van het blik te laten plaatsen. Deze plaatsen wij voor je om het blik en het ontwerp hiervoor kan je helemaal zelf maken en zo heb je oneindig veel mogelijkheden. Ook kun je het ontwerp voor het label, mocht zelf een ontwerp maken niet uitkomen, uitbesteden aan onze grafische afdeling. Ze maken dan een mooi en passend ontwerp voor je geheel naar jouw wensen. DekselbedrukkingOpties dekselbedrukking Vrijwel altijd is het deksel van een koekblik te bedrukken. We bieden 3 verschillende manieren om dit te doen.
  1. - Bij optie A kan je een logo op het deksel laten plaatsen.
  2. - Bij optie B kan je een logo laten plaatsen en een kleine tekst.
  3. - Optie C is een full color én all-over bedrukking. Het hele deksel wordt bedrukt met een ontwerp dat je zelf aanlevert of hebt laten ontwerpen.
Embossing Het deksel is, naast de 3 opties hierboven genoemd, op nog een speciale manier vorm te geven, namelijk door middel van een embossing. Met embossing creëer je een exclusieve uitstraling. Een logo wordt hierbij in het deksel gedrukt en dit ziet er altijd heel gaaf uit. Zet koekblikken in voor jouw marketingcampagne »