Waarom bedrukte blikken een ideale giveaway zijn

Waarom bedrukte blikken een ideale giveaway zijn

Bedrukte blikken zijn tegenwoordig op veel verschillende manieren in te zetten, al lang niet meer als verpakking van etenswaren. Zo kan je een bedrukte blik inzetten als bijvoorbeeld een giveaway of als onderdeel van je promotionele campagne. Daarbij komt ook nog kijken dat de blikken naar keus te vullen zijn en dat de keuze tussen blikken enorm is. Er zijn grote blikken, kleine, vierkante, ronde en nog een hele hoop meer.  Om je een beter idee te geven omtrent de inzetmogelijkheden van bedrukte blikken leggen we vandaag alle mogelijkheden aan jou uit!

Blik SparAttentiewaarde van een bedrukt blik

Waar de bedrukking van het blik zich ook bevind, op het deksel, de romp of op beiden, een bedrukt blik heeft een enorme attentiewaarde. Dit komt natuurlijk op plek één door de mooie, aantrekkelijke en herkenbare bedrukking op het blik, maar ook de giveaway zelf, het blik, heeft een zeer grote potentiële waarde voor ieder bedrijf. Een blik is namelijk specialer geschenk dan het gemiddelde promotionele presentje. Het geeft de ontvanger een gevoel van waardering en samen met de vulling van het blik kan het blik van enorme toegevoegde waarde zijn. Kortom, een leuke vulling in combinatie met een blik dat gepersonaliseerd is het perfecte geschenk.

'Bewaarwaarde'

De 'bewaarwaarde' van presentjes, daar denk je niet meteen aan, maar het is zeker iets wat je mee kan nemen. Het zit namelijk zo, wat ga jij weggeven, is het een reep in een wikkel of een bedrukt blik met vulling. Het grote verschil tussen deze 2 is als volgt. Een reep in een wikkel met eigen opdruk is een leuk en zeker ook lekker geschenkje, alleen wordt die wikkel weggegooid nadat de reep is opgegeten. Zo gaat dat geschenkje dus niet erg lang mee en zal jouw naam dus ook snel weer uit zicht zijn verdwenen. Bij een blik is dit anders, de door jouw gekozen vulling kan natuurlijk op gaan. Maar in tegenstelling tot de wikkel en de reep wordt het blik vaak niet weggegooid maar bewaard! Het wordt opnieuw gevuld, met bijvoorbeeld koekjes of snoepjes, en eindigt in de keuken of op de koffiekamer. Om deze reden blijft jouw blik dus jarenlang in de ideale positie om gezien te worden. Dit, samen met de prachtige en aantrekkelijke bedrukking,  zorgt er dus voor dat jouw bedrijf, organisatie of merk jarenlang bij je doelgroep naar voren komen. Wanneer ze dan een product nodig hebben dat in jouw straatje ligt, zal er een stuk sneller aan jouw gedacht worden!

Dikkerboom busblikOrigineel

Een pen met jouw bedrijfslogo erop, een bedrukte USB-stick, een dopper met logo, etc. dit kennen we natuurlijk allemaal zo ondertussen wel. Deze geschenkjes hebben een ding gemeen, ze zijn allemaal al eens gebruikt en zijn niet erg origineel. Je wilt je immers echt onderscheiden, ook met een relationeel presentje. De ontvanger moet maanden of zelfs jaren later nog terug denken aan dat gave geschenk dat jij gegeven hebt! Dat effect, van herkenning en herinnering, is te behalen door een gaaf en origineel geschenk weg te geven. Dit kan perfect met een bedrukt blik. Het busblik met all-over bedrukking hiernaast is een perfect voorbeeld. Het is origineel, mede omdat jij de gehele look van het blik kan aanpassen naar hoe jij dat zou willen. Een mooi luxe blik met bedrukking krijgt, door zijn originaliteit en de 'bewaarwaarde', een prachtig plekje in het hoofd van de ontvanger en iedereen die het blik zal zien.

Bedrukte blik naar eigen ontwerp

Hierboven wordt het al een paar keer genoemd; een blik naar eigen ontwerp. Wat  houdt dit precies in en wat zijn je mogelijkheden. We leggen je dit uit! Een blik kan op verschillende manieren gepersonaliseerd worden, dit verschilt per blik. Zo kan je het blik voorzien van een all-over bedrukking, een dekselbedrukking, een label om de romp van het blik, of zelfs de twee laatst genoemden samen.

Dekselbedrukking

Koekblik voor BrandDeli

De dekselbedrukking kan in 4 verschillende manieren, deze verschillen in maat en gaan van klein (A) naar groot (C). De vierde optie is de embossing. Bij optie A kan je het logo op het deksel laten drukken, optie B is een middelgrote bedrukking en hier kan je (bijna altijd) zelf een ontwerp voor maken of laten maken. Optie C is de grootste variant, hier kan je het deksel all-over bedrukken met het ontwerp dat jij hebt gemaakt of hebt laten maken. De embossing is de vierde en laatste dekselbedrukkingsmogelijkheid, hierbij wordt het logo in het deksel gedrukt, dit geeft het blik een nog luxere uitstraling en bovendien een heel gaaf effect.

Labelfcking strong coffee

Veel blikken hebben een romp en deze wil je natuurlijk niet leeg laten! Daarom kan je bij die blikken een label om de romp laten plaatsen. Dit label is helemaal op te maken naar jouw wensen. Download de werktekening en ga aan de slag!

Bedrukte blikken zelf ontwerpen

De verschillende personalisatie mogelijkheden die een blik jou biedt zijn geheel op te maken naar eigen smaak. Bij elk blik staat een 'werktekening' hierop vind staat heel duidelijk beschreven hoe groot het te bedrukking oppervlak van het deksel of label is. Zo wordt je in staat gesteld om een ontwerp helemaal zelf in te sturen en te laten drukken op het blik!

Ontwerphulp inschakelen

Natuurlijk kan je niet altijd het ontwerp zelf maken. Soms heb je geen tijd of ben je gewoonweg niet zo'n kei in ontwerpen. Dit geeft niks, hier is namelijk ook aan gedacht en we hebben hier een oplossing voor gevonden. Je kan namelijk de ontwerphulp inschakelen. Onze grafische afdeling staat elke dag weer klaar voor je. Stuur je wensen en eventueel het bedrijfslogo naar ons toe en wij doen de rest! Zo kan iedereen altijd een prachtig bedrukt blik verkrijgen! Inspiratie opdoen voor een eigen bedrukt blik? Bezoek eens onze inspiratiepagina!